Etentje met vriendinnen

[2014] Een goede vriendin is jarig en we zitten met een clubje vriendinnen in een Italiaans restaurant in Amsterdam. Het is alweer een tijdje geleden dat we elkaar gezien hebben en het is een hele gezellige avond. We bestellen allemaal heerlijke gerechten en we drinken er lekkere wijn bij. Natuurlijk hoort er naast geklets en gelach ook een fotorondje bij. Mijn zus heeft sinds kort een app waarbij je elke dag op een bepaald moment een melding krijgt dat je ‘nu’ een foto moet maken. Per dag kan dat moment dus verschillen en je krijgt maar één kans. Het moment van vandaag is gelukkig ’s avonds en ze besluit om een foto van mij en een vriendin te maken. De app telt af vanaf drie en dan wordt de foto gemaakt. We poseren stil voor de camera en na anderhalve seconde besluit ik dat ik toch iets dichterbij mijn vriendin wil zitten, wat ik ook communiceer naar mijn zus. De verschuiving en het gepraat gebeurt dus allemaal op het moment dat de foto gemaakt wordt. Klik. Ik sta er wazig, met een moeilijk kijkende blik en een open mond op. “Lauuuu!” klinkt het verontwaardigd. “Dat was mijn enige kans vandaag!!”

De foto is inmiddels veelbesproken en prijkt mooi in het plakboek van mij en mijn vriendinnen. Het plakboek waar ik zojuist doorheen bladerde omdat ik een writers block had en omdat ik natuurlijk dol ben op foto’s kijken. Het is leuk om te zien dat één foto zo’n hele avond direct weer terug kan halen. Ik weet nog dat de jarige vriendin en ik de profiteroles deelden, wat ik aanhad (tja, vereeuwigd op de foto) en hoe erg we gelachen hebben. Zo zie je maar weer: niet alles hoeft altijd maar goed te gaan! Een goede fail op z’n tijd maakt mooie herinneringen en geeft inspiratie!

Never dull moments

5 thoughts on “Etentje met vriendinnen

  1. Elke schrijver botst op een gegeven moment op het: hemel, waarover moet ik intikken? Dat er dan fotoalbums bestaan is een zegen op herinneringsterrein en op voortgang in de schrijverij. Je hebt je wel voor een grootse taak gesteld! Maar ook een heel leuke taak.
    Nog één nachtje….en dan back home. De verhuizing levert vast weer anekdotes op.
    Mooie goede en natuurlijk ook een ietwat weemoedige afronding gewenst hoor. Op naar een nieuwe spannende toekomst….werden de stroopwafels gewaardeerd en ben je nog door het familiepak snickerijs heen gekomen? 😝💋

    Like

  2. Hoi hoi hallo, had een reactie ingetikt, kan die niet terugvinden en Ziggo doet raar vandaag, dus hierbij nogmaals m’n complimenten voor je schrijverij, die ondanks soms een zoektocht naar het: help, waarover schrijf ik vandaag? heel mooie stukjes oplevert en wat een zegen dat er fotoalbums bestaan met geinige herinneringen.
    Verhuisgereed? Afscheid genomen en stroopwafels uitgedeeld? Laatste blikken geworpen op al wat dierbaar is daar waar je nu bent? Zin in de toekomst? Dire au revoir c’est pleurer un petit peu, je pense?
    Maak er een mooie afronding van! A bientot, liefs…

    Like

    1. Hoi Emmetje én Emmerje. Zodra een naam niet bekend is in het systeem, is het aan mij om de reactie te ‘modereren’. Emmertje was een onbekende voor mijn site en dan vraagt hij mij dus angstig of ik het wel of niet wil toelaten. Uiteraard!

      Morgen worden mijn spullen verhuisd en dan rest mij nog één kampeerweek. Vanaf vandaag dus nog 8 dagen! Volgende week deel ik de stroopwafels uit en zeg ik adieu aan ieder die het horen wil. Gek hoor! Maar ik heb zeker zin in de toekomst. Wat betreft mijn blog: ik ga het wel proberen om er op dezelfde weg mee door te gaan! Het is zo leuk om er mee bezig te zijn :).

      A bientôt!! xx

      Like

      1. Potjandoos, dus ik had Emmertje ingetikt? Nou ja, ik emmer ook heel wat af in mijn leventje, hi hi. Wist niet dat je na de verhuizing nog eris 7 dagen zou blijven in een kale ruimte. Da’s kamperen zonder vogelgeluiden, tenzij je misschien een meeuw naarbinnen ziet koekeloeren door je zolderrraam.
        Ik zie dat het jou wel lukt om een dakje boven bientot te krijgen. Mijn iPad doet zuks ook feilloos, maar ik ben nu doende op mijn laptop.
        Gisteren met je pap uren wezen duinwandelen en volop genoten van nachtegaalgetwinkeleer. Toppie voor jouw papa.
        Verhuis ze, kampeer ze, stroopwafel ze, afscheid ze, blog ze!!! Succes met alles en vanuit hier een grote knuffel.

        Like

  3. ps. had dus geen Emmertje, edoch Emmerje ingetikt. Je ziet, ik Emmerje gans wat af!
    Fijne verdere vrijdag! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Like

Geef een reactie

