Fantoomtafel

Vanmorgen hebben we mijn spullen verhuisd. De hele week ben ik al bezig geweest met inpakken en vandaag is het dan zover. Doos na doos, maar ook meubel na meubel verdwijnt uit mijn kamer, de bus in. Klaar voor de tocht naar Nederland. De Franse marktplaatskopers komen binnen, drukken me het geld in mijn hand en gaan er weer vandoor met hun nieuwe meubelstuk.

Deze blog typ ik op de grond, zittend op een lek luchtbed. Ik slaap op een versgekocht luchtbed en verder heb ik nog een krukje en een klein tafeltje. That’s it. Het voelt avontuurlijk en ik vind het eigenlijk wel prima. Het enige jammere is dat ik steeds mijn kopje thee, mijn boek of mijn pen even op tafel wil leggen. Tja, dat gaat niet meer!

Oja, zo gaat dat: kamperen.                                                                                                                     Oja, zo voelt dat: houten billen. 

Never dull moments 

2 thoughts on “Fantoomtafel

  1. Ontdaan-van-alle-franje-wonen, back to basis: brok onthechting en hoe vreemd… Raar toch om in kaalte nog een week te moeten bivakkeren? Naast raar ook het zichtbare van afscheid: leegte omringt je en het was mooi en het is mooi geweest en het wordt weer mooi op een andere plek.
    Zorg ervoor dat het verse luchtbed niet lek raakt🙄 en heb een pracht van een afscheidsweek! 🎼 !
    (waarom eigenlijk nu al alle spullen weg i.p.v komend weekend?)

    Like

    1. Het is raar, maar nog steeds voelt het als mijn thuis. Het daglicht schijnt fijn naar binnen en de kamer oogt dan vriendelijk! Wel mis ik her en der wat comfort 😉 De reden dat ik dit weekend al mijn spullen heb verhuisd, is omdat ik zeker wilde weten dat alles zou lukken met de marktplaatskopers. Ik wilde zo min mogelijk weer mee naar Nederland nemen. Voor de verhuizers kwam dit weekend ook het beste uit. Daarbij: volgende week zaterdagochtend komt mijn huurbaas om een rondje te maken in het appartement en om de sleutels weer in te nemen. Het voelt fijn dat ik dat in een leeg appartement kan doen! Deze week kan ik me dus vol concentreren op het afscheid op mijn werk en hoef ik me geen zorgen meer te maken om de verhuizing. Vandaar! Straks kom ik dus in een heerlijk warm bad (bed) weer thuis!!

      Like

Geef een reactie

