Dernier Dimanche Dunkerquois

De laatste zondag in Duinkerke.

Samen met de assistenten ben ik naar het strand geweest. De gevoelstemperatuur was nou niet bepaald standje tropisch, zo met de harde wind en de bewolkte lucht. Toch hebben de twee Britse assistenten in de zee gezwommen: hun manier om afscheid te nemen van het Duinkerkse weekend. Stoer! Mijn manier was het eten van een gaufre liégeoise. 

Never dull moments 

One thought on “Dernier Dimanche Dunkerquois

  1. Wat een Luikse gaufre is? Jij weet het. Zo’n wafel met slagroom ertussen? Zou ook ik verkiezen boven zwemmen in zee, brrr, maar idd stoer! Het was en is net als bij jou guur kil koud weer. Natte sneeuw en hagelbuien gisteren en vandaag oogt het niet veel beter.
    Ik snap nu helemaal waarom je spulletjes één week eerder verhuisd zijn dan jij…en je beschrijving van je lege woonruimte met vriendelijke lichtval door het dakraam, waardoor je je ondanks leegte toch plezierig thuis voelt, doet me denken aan de zolderetage waar C en ik woonden tijdens onze eerste huwelijksjaren en waar ook jouw vader zijn eerste anderhalf jaar sleet…het had iets knus en veiligs en gezelligs…ook daar het vroege zonlicht door het dakraam.
    Ik begrijp dat alle assistent-docenten afscheid nemen. Komend cursusjaar zeker wer nieuwe?
    Wat een grandioze ervaring, jouw Duinkerkeperiode!

    Like

Geef een reactie

