Even belangrijk doen

[2015] In de kerstvakantie ben ik in Nederland aan het werk. Ondanks dat ik nog maar 2 maanden weg ben, voelt het leuk en gezellig om weer even met de collega’s bij te kletsen. Om 10 uur is het pauze en ik sta bij de machine om thee te pakken. Op dat moment loopt er een collega binnen. “Hee Laura, ben jij ook weer in het land? Gezellig meid!” ze loopt op me af en strekt haar arm naar me uit. Ik buig me dan ook naar haar toe om haar drie zoenen te geven. Ze schiet in de lach: “oh, gaan we zoenen?! Ik wilde alleen maar even m’n handen drogen hoor, maar gezellig!” Na de ongemakkelijke en lachwekkende begroeting doe ik een stap opzij zodat ze inderdaad een papiertje uit de papierdispenser achter mij kan pakken.

Never dull moments

2 thoughts on “Even belangrijk doen

  1. Kan bijna zelf voelen hoe ongemakkelijk jij je voelde. Wil je ààrdig reageren, krijg je rode konen door de hûhhh best onaardige respons. Ken je die reclame op tv, waar Jan Smit een liedje kweelt van ‘ik hou van jou’ , terwijl er een meisje naast hem zit met tranen in haar ogen. Zegt Jan iets als: ‘Ontroerend hè?’ Zegt zij: ‘ Oh, ik heb last van de zon…’

    Maar wèl ontroerend is jouw never dull moments- boekje voor mij met leuke lieve warme herinneringen, waarvoor nogmaals dank, heb het innig vergenoegd gelezen, waarna ik eveneens innig vergenoegd kon slapen. Ja zeker, ook dankzij jou!

    Like

Geef een reactie

