Wie het kleine niet eert…

Ik sta in de rij bij het postkantoor om een pakketje af te geven. Ik heb er thuis 5 postzegels opgeplakt, maar ik wil voor de zekerheid controleren of ik de kosten wel goed berekend heb. “Prima hoor mevrouw, u heeft er nu voor €3,90 zegels op zitten. Wist u trouwens dat u voor €3,95 voor Track & Trace kunt kiezen? Met nog een stuiver erbij heeft u dat dus al voor elkaar.” Ik kijk de man verrast aan: “zo, dat is best een goeie deal! Dat moet ik dan wel pinnen…”

Even later tikt hij het respectabele bedrag van €0,05 in op de pinautomaat: “zo, dat gaat onze dagopbrengst lekker spekken!”

Never dull moments

2 thoughts on “Wie het kleine niet eert…

  1. Wat leven we toch in een mooie tijd! Vijf eurocent kunnen pinnen, geweldig toch? Zou trouwens nog superder zijn geweest als de postkantoormedewerker je een postzegel van vijf cent cadeau had gedaan als sociaal gebaar.
    Track en trace ze!

    Like

Geef een reactie

